Porțiuni din autostrăzile A7 și A8 din România pierd finanțarea din PNRR din cauza întârzierilor, anunță ministrul Dragoș Pîslaru. Autoritățile caută noi surse financiare.
Sursa poza si informatii: romania-insider.com
Recent, ministrul investițiilor și proiectelor europene, Dragoș Pîslaru, a dezvăluit într-o conferință de presă că mai multe segmente din proiectele de autostrăzi A7 și A8 din România au pierdut finanțarea de la Fondul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) din cauza întârzierilor în execuție. Acest anunț a fost făcut în cadrul unei reuniuni a Comitetului de Coordonare Interministerială pentru PNRR.
„În prezent, ne aflăm într-o situație în care aproximativ 6,3 miliarde de euro din proiecte, pe baza analizelor tehnice și a altor factori, nu mai pot fi finalizate înainte de termenul de august 2026 sau nu îndeplinesc cerințele necesare”, a declarat ministrul Pîslaru. A subliniat că s-a realizat o reevaluare completă și că România nu va pierde fonduri nerambursabile din PNRR, însă contractele nefuncționale au fost suspendate.
Problemele de la autostrăzi au apărut, conform ministrului, din cauza întârzierilor în demararea proiectelor. „Aceste proiecte sunt afectate de probleme de achiziții publice, inclusiv câteva segmente de autostradă ce nu au înregistrat progrese fizice. Nu este o noutate - discutăm despre aceste întârzieri încă din august 2024”, a adăugat el. O listă publică a proiectelor blocate va fi emisă după finalizarea negocierilor. „Dacă nu există niciun progres, este imposibil ca ceva să fie finalizat până în august 2026,” a spus el.
În fața acestor obstacole, autoritățile caută acum surse alternative de finanțare pentru segmentele prioritare ale autostrăzilor A7 și A8, care nu mai sunt acoperite de PNRR. Dragoș Pîslaru a menționat că anumite segmente de autostradă vor fi acum finanțate integral din fonduri naționale, permițând continuarea construcției chiar și după pierderea finanțării PNRR.
Autostrada A7 este destinată să lege Ploiești de Siret, trecând prin Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani și Suceava, în timp ce autostrada A8, cunoscută drept „Autostrada Unirii,” va conecta Târgu Mureș de Ungheni prin Ditrău, Poiana Largului, Târgu Neamț, Pașcani, Târgu Frumos și Iași.
Această realocare a fondurilor și regândirea strategiilor de finanțare reprezintă pași importanți în a asigura că proiectele de infrastructură vitală continuă să avanseze, chiar în fața provocărilor de aprovizionare și execuție.
(Photo source: Facebook/Sorin Grindeanu)